Vilken kamp!

Vi fortsätter kämpa, Onsdag tog vi lydnadsträning på norra fältet. Har backat i träningen och jobbar enbart på att få upp koncentration och kontakt. Jamie skötte sig bra. Träningskamrater denna kväll var MA med Tia och SA med Tessan. Mitt i träningspasset så tog vi fika då vi passade på att träna passivitet, nyttigt. Idag var vi och tränade sök. Vet inte om jag kan kalla det sök men jag kom fram till att det viktigaste är att få upp figurantintresset och det verkar som rejäl lek med föremål är det som J köper bäst. Dagens träningskompisar var CA med Isi, BÅJ med Mio, SA med Tessan, EMJ med Viggo och det funkade ganska bra för alla. Vårväder idag så jag passade på att torka strumpor och kängor när jag "figgade" tror att det kanske underlättade för den hunden. Vi avslutade som vanligt med fika och eftersnack.
Jag och Jamie fortsätter kampen mot hormoner.

Sätter in några bilder från olika platser och klimat.
Så här ser man ut i götet
Klarälven i bakgrunden
Kompisar i snöoväder nere på Visten utanför Humletorp
Inte lätt att vara på kurs
Tomtebo, en del av Humletorp
Fläskotlett och potatisgratäng med hembakt bröd. Allt dränkt i vitlök...

Kommentarer
Postat av: Björnis

Verkade som det var rätt grejen för lilla Jamie, det här med kampen menar jag. Man såg ett resultat direkt.

2009-04-06 @ 15:16:43
Postat av: Lekfarbror

Nu vet alla som ska figga för Jamie hur ni ska göra. Passa på att träna upp er!

2009-04-07 @ 08:20:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0