Vår

Nu är det nog våren som kommit. Ända sedan påsk har det varit finväder. Jamie och jag har fått träninglusten tillbaka. Vi har varierat oss med lydnadsträning, miljöträning och sök. Miljöträning blev det på Påskafton, vi gick med i Påskparaden genom Karlstad. Jamie var lite konfunderad i början det var påskkärringar, påskgubbar, kycklingar, "vanliga" människor, hundar med och utan "huckle" m.m. Jag tycker att han fixade det galant, tog sig faktiskt tid till en liten vilopaus mitt på torget.. Igår blev det sök. Träningen gick ut på att få upp fig-intresset så högt att det inte blev stopp- o nos på vägen ut. Det gick så bra att jag gav betyg 10 så det blir nog att ordna fram en tårta. Idag var vi till Hammarö och tittade på när hundkompisen Tessan  gjorde sin mentalbeskrivning. Tror att Tessan och hennes husse är ganska nöjda. Jamie och jag passade på att träna lydnad. Betyg njaaaaaa, ingen 10:a men heller inte superdåligt fortfarande så hänger allt på koncentrationen. Vi fortsätter kämpa.


Kommentarer
Postat av: Figge

Det ska bli gott med en vårtårta!

2009-04-20 @ 08:07:12
Postat av: Heidi

Hallo,tjejen!

Nå har jeg lagt ut linken hit på hemsidan vår!!

2009-04-20 @ 10:01:46
URL: http://www.kronbacken.se
Postat av: Figge

Dä va nära pärondryck, men vi får nöja oss med tårta.

2009-04-20 @ 15:10:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0